الف بای بندگی...

هدف تبین مبانی دینی وکمک به رشدمعنوی وفرهنگی

الف بای بندگی...

هدف تبین مبانی دینی وکمک به رشدمعنوی وفرهنگی

بسم الله الرحمن الرحیم
با توجه به پیشرفت علم وتکنولوژی ولزوم تولید مطالب علمی وفرهنگی وتوجه خاص رهبری معظم(حفظه الله) برآن شدیم در راستای تبلیغ دینی وآشنایی با معارف حقیقی عبودیت سعی خودرا مبذول نماییم تا به یاری حضرت حق دراین جبهه فرهنگی خادمی باشیم برای انقلاب ونظام اسلامی ان شاء الله .

پیوندها
۰۹
مرداد ۹۶


إِنَّ حِزْبَ اللّهِ هُمُ الْغالِبُونَ 1

 قطعاً حزب خدا همان پیروزمندانند.


از صدر اسلام بلکه از اغاز بعثت انبیاء الهی یکی از یاری های خداوند در مرتبه روحی وروانی به رزمندگان جبهه حق همین وعده بوده است که پیروزی نهایی و قطعی با حزب الله خواهد بود.


اما قطعا هر گروهی داعیه حق بودن برای خودش دارد و خود را برتر و مستحق پیروزی می داند،که اگر شاخصه های حزب الله مشخص نشود این مبحث هم ناتمام و بی فایده خواهد بود.


قران می فرماید:

لا تَجِدُ قَوْماً یُؤْمِنُونَ بِاللّهِ وَ الْیَوْمِ الْآخِرِ یُوادُّونَ مَنْ حَادَّ اللّهَ وَ رَسُولَهُ وَ لَوْ کانُوا آباءَهُمْ أَوْ أَبْناءَهُمْ أَوْ إِخْوانَهُمْ أَوْ عَشِیرَتَهُمْ أُولئِکَ کَتَبَ فِی قُلُوبِهِمُ الْإِیمانَ وَ أَیَّدَهُمْ بِرُوح مِنْهُ وَ یُدْخِلُهُمْ جَنّات تَجْرِی مِنْ تَحْتِهَا الْأَنْهارُ خالِدِینَ فِیها رَضِیَ اللّهُ عَنْهُمْ وَ رَضُوا عَنْهُ أُولئِکَ حِزْبُ اللّهِ أَلا إِنَّ حِزْبَ اللّهِ هُمُ الْمُفْلِحُونَ 2


قومى را نیابى که به خدا و روز بازپسین ایمان داشته باشند و (در عین حال) کسانى را که با خدا و رسولش مخالفت کرده‌اند ـ هر چند پدرانشان یا پسرانشان یا برادرانشان یا عشیره آنان باشند ـ دوست بدارند. در دل اینها است که (خدا) ایمان را نوشته و آنها را با روحى از جانب خود تأیید کرده است، و آنان را به بهشت‌هایى که از زیر (درختان) آن جوى‌هایى روان است در مى‌آورد؛ همیشه در آن جا ماندگارند؛ خدا از ایشان خشنود و آنها از او خشنودند؛ اینانند حزب اللّه، آرى، حزب خدا است که رستگارانند.


شاخصه های حزب اللهی بودن یا همان تعبیر انقلابی بودن حضرت آقا در این آیه شریفه هم به نحوی دیگر بیان شده است.

نکته مهم اینست که می فرماید:
مردمى را نخواهى یافت که ایمان به خدا و روز قیامت داشته باشند و در عین حال با دشمنان خدا و پیامبر دوستى کنند؛ حتى اگر آن دشمنان پدرانشان، فرزندانشان، برادرانشان یا اهل فامیل و نزدیکانشان باشند. آرى، اگر کسى ایمان به خدا داشته باشد، هرگز با دشمنان خدا رابطه دوستى برقرار نخواهد کرد. هیچ گاه «ایمان به خدا» با «دوستى با دشمنان خدا» جمع نمى‌شود.

..................................................

1.مائده 56

2.مجادله 22

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۰۵/۰۹
سید میرصادقی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی