الف بای بندگی...

هدف تبین مبانی دینی وکمک به رشدمعنوی وفرهنگی

الف بای بندگی...

هدف تبین مبانی دینی وکمک به رشدمعنوی وفرهنگی

بسم الله الرحمن الرحیم
با توجه به پیشرفت علم وتکنولوژی ولزوم تولید مطالب علمی وفرهنگی وتوجه خاص رهبری معظم(حفظه الله) برآن شدیم در راستای تبلیغ دینی وآشنایی با معارف حقیقی عبودیت سعی خودرا مبذول نماییم تا به یاری حضرت حق دراین جبهه فرهنگی خادمی باشیم برای انقلاب ونظام اسلامی ان شاء الله .

پیوندها
۲۴
مرداد ۹۶


قَالَ عَلِیٌّ (ع):

إِنَّ لِلْمَرْءِ الْمُسْلِمِ ثَلَاثَةَ أَخِلَّاءَ فَخَلِیلٌ یَقُولُ أَنَا مَعَکَ حَیّاً وَ مَیِّتاً وَ هُوَ عَمَلُهُ وَ خَلِیلٌ یَقُولُ لَهُ أَنَا مَعَکَ إِلَى بَابِ قَبْرِکَ ثُمَّ أُخَلِّیکَ وَ هُوَ وَلَدُهُ وَ خَلِیلٌ یَقُولُ لَهُ أَنَا مَعَکَ إِلَى أَنْ تَمُوتَ وَ هُوَ مَالُهُ فَإِذَا مَاتَ صَارَ لِلْوَارِثِ.


هر مسلمان سه دوست دارد؛یکی از این دوست ها می گوید من در زندگی و پس از مرگ با تو هستم و آن عمل او است. یک دوست می گوید من تا بالای قبرت با تو هستم و سپس تو را تنها می گذارم و آن فرزند او است و دوست دیگری می گوید من تا زمان مرگ با تو هستم و آن ثروت او است که هرگاه بمیرد ثروتش به وارثان می رسد.

دوست خوب انسان را به بهترین جای ممکن می رساند اگر درست انتخاب شوند وبه درستی تاثیر گذاری آنها هدایت شود .

 ودر جناح مخالف اگر معیار های دوست گزینی که در شریعت وارد شده توجه نشوند وبا سلیقه شخصی و منفعت گرایی انتخاب و مدیریت شوند قطعا در پایان این جمله را خواهیم شنید(یا لیتنی لم اتخذ فلانا خلیلا) که ای کاش با فلانی دوستی نمی کردم.


در زندگی سه دوست برای انسان قهرا خواهد بود که به تناسب هر کدام حیطه اثر بخشی و همراهی آن ها هم کم و زیاد می شوند.

در انجام اعمال آنچنان باید دقیق و حساب شده عمل کرد که در زمان خودش فقط همین اعمال انسان است که می تواند دستگیر انسان باشد اگر خدا بخواهد.

................................................................................

[خصال شیخ صدوق، ج1، ص114] 

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۶/۰۵/۲۴
سید میرصادقی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی