الف بای بندگی...

هدف تبین مبانی دینی وکمک به رشدمعنوی وفرهنگی

الف بای بندگی...

هدف تبین مبانی دینی وکمک به رشدمعنوی وفرهنگی

بسم الله الرحمن الرحیم
با توجه به پیشرفت علم وتکنولوژی ولزوم تولید مطالب علمی وفرهنگی وتوجه خاص رهبری معظم(حفظه الله) برآن شدیم در راستای تبلیغ دینی وآشنایی با معارف حقیقی عبودیت سعی خودرا مبذول نماییم تا به یاری حضرت حق دراین جبهه فرهنگی خادمی باشیم برای انقلاب ونظام اسلامی ان شاء الله .

پیوندها
۰۷
مرداد ۹۶

وَ یَعْبُدُونَ مِنْ دُونِ اللَّهِ ما لَمْ یُنَزِّلْ بِهِ سُلْطاناً وَ ما لَیْسَ لَهُمْ بِهِ عِلْمٌ


آنها غیر از خداوند، چیزهایى را مى‏ پرستند که او هیچ گونه دلیلى بر آن نازل نکرده است، و چیزهایى را که علم و آگاهى به آن ندارند!


در هر بخشی از جوامع بشری اگر نگاه درستی نسبت به مسائل مربوطه صورت نگیرد و معیار معتبری حاکم نباشد ،به سرعت آن بخش متزلزل شده و کارایی خود را از دست داده و چه بسا نتیجه ایی کاملا مخالف با آن چه هدف از ایجاد آن بخش بوده را موجب شود.


مثلا در بخش فرهنگی اگر نهاد های مربوطه اساس کار را رها کرده به حواشی و موضوعات بی ارزش بپردازند،نه اینکه عمدا دنبال تضعیف فرهنگی باشند ، همین دور شدن از مسائل اصلی و مهم موجب ولنگاری می شود که رهبر معظم حفظه الله بارها به آن اشاره کرده اند.


معیار منطقی و عقل پسند و مورد تایید شرع داشتن دلیل درست در رابطه با هر تصمیم و عمل است.

وچنین معیاری به این معناست که اگر شخصی عاقل باشد با دلیل درست انتخاب و یا رد می کند و تصمیم از روی احساس و بی پشتوانه کار افرادی است که عاقلانه رفتار نمی کنند ونمی اندیشند.

......................................................................

سوره حج آیه 71



موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۰۵/۰۷
سید میرصادقی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی