الف بای بندگی...

هدف تبین مبانی دینی وکمک به رشدمعنوی وفرهنگی

الف بای بندگی...

هدف تبین مبانی دینی وکمک به رشدمعنوی وفرهنگی

بسم الله الرحمن الرحیم
با توجه به پیشرفت علم وتکنولوژی ولزوم تولید مطالب علمی وفرهنگی وتوجه خاص رهبری معظم(حفظه الله) برآن شدیم در راستای تبلیغ دینی وآشنایی با معارف حقیقی عبودیت سعی خودرا مبذول نماییم تا به یاری حضرت حق دراین جبهه فرهنگی خادمی باشیم برای انقلاب ونظام اسلامی ان شاء الله .

پیوندها
۱۸
اسفند ۹۵


سوال؟

با سلام
من دختری 29 ساله هستم که رعایت مسائل دینی بیشتر از هر چیز  برای من مهم وارزشمند است،اهل انجام نماز و روزه ام و خانواده ی تقریبا مذهبی دارم،از لحاظ ظاهری و جسمی هم مشکلی ندارم و مدرک تحصیلی من لیسانس است  ولی با این سن موقعیت ازدواج نداشتم یا مناسب نبوده است و خواستگارمناسبی نداشته ام .

برای همین احساس میکنم گناهانی باعث شده موقعیت ازدواج فراهم نشه،آیا این درست است؟و چه گناهانی مانع این امر می شود؟

جواب:

باسلام خدمت شما،

عدم موفقیت در آمدن خواستگار برای دختر، می تواند به چند علت باشد؛البته این نکات به صورت کلی بیان می شود و ممکن است هیچ یک از این موارد در زندگی شما وجود نداشته باشد.

1.
عدم انتخاب شدن به خاطر رفتار خود دختر:شاید اشتباه یا خطایی از دختر سر زده باشد که موجب سلب اعتماد از او شده باشد. در این صورت، توبه به درگاه خداوند و سربه راهی، باعث می شود خداوند به او توجه کرده و با قدرت بی پایان خود، ذهن مردم را نیز پاک کند. باید دانست که استغفار یکی از دعاهایی است که همواره برای رفع مشکلات موجود بر سر راه انسانهای مومن مفید و سفارش شده است.

2. عدم انتخاب شدن به خاطر رفتار اعضای خانواده: ممکن است انجام کارخلاف ویا بدنامی اعضاء خانواده باعث سلب اعتماد نسبت به دختر آن خانواده شده باشد.

3.نقص ظاهری دختر:که این مسأله قابل جبران و تدارک می باشد به این صورت که بروز توانمندی های دختر، این نقص ها را جبران می کند.

4.محیط زندگی:زندگی کردن در بعضی مناطق در شهرها موجب می شود خانواده ها ومردم خوب ومتدین هم در دید دیگران جلوه خوبی نداشته باشند،که راه این هم مهاجرت از آن منطقه است.

5.درون گرایی دختر:ممکن است دختربه سبب کمرویی یا هر علتدیگر در مجالس و اماکن عمومی حاضر نشود که به این خاطر طبیعتا کمتر دیده وپسندیده می شود،که می شود با رعات ضوابط شرعی در چنین مجالسی حضور پیدا کرد.

راهکار اصلی:باید توجه داشت که در هر صورت چنین چیزی برای بسیاری ممکن است اتفاق بیافتد وداشتن آینده ایی مناسب و زندگی آرام حق هر دختر وپسری است اما باید دانست با همه اینکه تمام مشکلات ومصائبی که برای انسان رخ می دهد از ناحیه خود انسان است.

(ما أَصابَکُمْ مِنْ مُصِیبَةٍ فَبِما کَسَبَتْ أَیْدِیکُمْ)1 واین به معنای ناامید شدن نیست بلکه رحمت خداست تا انسان به واسطه این آزمایش بخشیده شده ورشد کند،واگر راضی به رضای خداوند باشیم حتما عاقبتی بسیار نیکو خواهد داشت(إِنَّ اللَّهَ یُحِبُّ الْمُتَوَکِّلِینَ)2

پس با کنار گذاشتن افکار منفی وناامیدی و افسردگی زندگی را باید دنبال کرد تا ان شاءالله دریچه های رحمت الهی هر چه بیشتر برای همه گشوده شود.

........................................................

1.سوره شوری30

2.آل عمران159

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی