الف بای بندگی...

هدف تبین مبانی دینی وکمک به رشدمعنوی وفرهنگی

الف بای بندگی...

هدف تبین مبانی دینی وکمک به رشدمعنوی وفرهنگی

بسم الله الرحمن الرحیم
با توجه به پیشرفت علم وتکنولوژی ولزوم تولید مطالب علمی وفرهنگی وتوجه خاص رهبری معظم(حفظه الله) برآن شدیم در راستای تبلیغ دینی وآشنایی با معارف حقیقی عبودیت سعی خودرا مبذول نماییم تا به یاری حضرت حق دراین جبهه فرهنگی خادمی باشیم برای انقلاب ونظام اسلامی ان شاء الله .

پیوندها
۱۸
اسفند ۹۵

سوال‌؟

 من دختر شش ساله ای دارم شوهرم بچه می خواهد من قبول نمیکنم این کار من گناه می باشد ؟ 


 پاسخ:

آیت الله خامنه ای: در فرض سؤال ممانعت از بارداری جایز نیست.

آیت الله سیستانی: جایز است که زن از داروهاى پیشگیرى از حاملگى به شرط آنکه به او زیان مهمى نزند ، استفاده کند ، حتى اگر شوهر راضى نباشد ، مگر اینکه با حقى از حقوق شرعى او منافات داشته باشد . وهمچنین جایز است که زن از دستگاه پیشگیرى از حاملگى ، و مانند آن اگر ضرر مهمى به او نزند استفاده کند ، لکن در صورتى که گذاشتن دستگاه متوقف بر نگاه کردن به جایى است که نظر به آن حرام است ، و یا لمس قسمتى از بدن که لمس آن جایز نیست ، باشد ، جایز نیست کسى غیر از شوهر این کار را انجام دهد مگر در صورت ضرورت ، مانند اینکه بچه دار شدن براى او ضرر داشته باشد ، یا مسلتزم حرجى باشد که معمولاً تحمل نمى‏شود با فرض این که راه دیگرى براى منع حمل نباشد ، یا اگر باشد باز هم مستلزم ضرر یا حرج باشد . این در صورتى است که معلوم نباشد دستگاه نطفه را پس از انعقادش تلف مى‏کند ، و گر نه بنابر ـ احتیاط واجب ـ باید در هر حال ، ترک شود .

آیت الله فاضل: اگر همسر شما بچه می خواهد و دختر شما شش ساله شده است، قبول کنید و از داشتن بچه بعدی همسر را محروم نکنید، داشتن بچه و بزرگ کردن آن و تربیت صحیح آن ثواب زیادی دارد. پیامبر اسلام فرمود: ازدواج کنید وزیاد بچه به دنیا بیاورید (و در تربیت صحیح و دینی و مذهبی آنها تلاش کنید) که من در قیامت به آنها افتخار می  کنم.

.....................................................

استفتاء از سایت مراجع

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی