۲۳
بهمن ۹۵

«إِنَّ الشَّیْطَانَ لَکُمْ عَدُوٌّ فَاتَّخِذُوهُ عَدُوًّا ۚ إِنَّمَا یَدْعُو حِزْبَهُ لِیَکُونُوا مِنْ أَصْحَابِ السَّعِیرِ»1
«وَزَیَّنَ لَهُمُ الشَّیْطَانُ مَا کَانُوا یَعْمَلُونَ»2
«إِنَّ الْمُبَذِّرِینَ کانُوا إِخْوَانَ الشَّیاطِینِ»3
قطعاً اسراف کنندگان برادران شیطان هستند.
اگر این کلام درست نباشد که روی آوردن به محصولات آرایشی مخصوصا انواع وارداتی دارای حرمت وضایع ساختن مال و وقت است،واینکه بر فرض این محصولات طبق ضوابط شرعی یعنی در محیط های غیر حرام استفاده نشود نمیتوان از این گذشت که استفاده این حد از این محصولات قطعا طبق این آیه شریفه حرمت دارد.
«إِنَّ الْمُبَذِّرِینَ کانُوا إِخْوَانَ الشَّیاطِینِ»3
قطعاً اسراف کنندگان برادران شیطان هستند.
هر ایرانی در سال ۱۳۰ هزار تومان برای فرهنگ خرج میکند و ۴۲۰ هزار تومان برای لوازم آرایش... در واقع زنان ایرانی حدود ۳ برابر بیشتر از همتایان اروپایی خود برای آرایش کردن هزینه میکنند!
ایران بعد از عربستان، بیشترین میزان مصرف لوازم آرایشی را در خاورمیانه دارد. کل مصرف لوازم آرایشی در خاورمیانه در سال ۲۰۰۸ در حدود ۷/۲میلیارد دلار است که با میانگین رشد حدود ۸℅ در سال، بعد از کشورهای اروپای شرقی بالاترین رشد را دارد و این بدان علت است که تقریبا نیمی از جمعیت منطقه زیر ۳۰ سال هستند. در این حال ۱۴ میلیون خانم ایرانی از نظر مصرف لوازم آرایشی گوی سبقت را تقریبا از کل کشورها منطقه ربودهاند به نحوی که تقریبا ۲۹℅ کل مصرفکنندگان منطقه خاورمیانه را تشکیل میدهند.
در سطح جهانی ایران رتبه هفتم را به لحاظ مصرف لوازم آرایش به خود اختصاص داده است.
...........................................................................1)فاطر6
2)انعام43
اسراء27